понеделник, 27 февруари 2017 г.

Корабът на глупците

Доклад от бивш член на екипажа


В холандския отдел на Лувъра – горещо препоръчвам
   
    Не знам за вас, но моите премеждия в големите музеи никога не са се получавали от пръв път: Лувърът, British или Метрополитън – няма осмисляне от веднъж. Никакво значение колко дълъг е първият път. 

Адрес 75058 Paris – France ме привлече в холандския си отдел чак от трети опит. Малката – само 58 х 33 см, масло върху дърво – сатира на мистериозния Йеронимус Бош, „Корабът на глупците“. Не съм художествен критик, а работещ човек, но безпътицата върху дървото на безспорния холандец ме изкушава за аналогии с българската автомобилизация. 

Ето какви 

    Както виждате в първата инфографика, българският автомобилен парк старее с темпове, говорещи само за едно – дълбока, автентична, фундаментална глупост. Човешка и институционална. 


    Такава структура е срам за професионалиста

Професионалното и индивидуалното ни самоуважение е спаднало под нивата, подсказващи нормалност: почти 44% от автомобилния парк на България е от коли над 20 години. Структура на парка? Подхожда на страна от Третия свят: старите, ама наистина старите, дизели растат в условия на спадащ общ брой автомобили. Правителството, което и да е то, в автомобилен аспект? Няма такова. При цялата ми насмешка към инициативите на последното, автомобилните му глупости поне бяха опит за имитация на активност. Предишните? Нищо.

Електромобили? Карате ме да се смея, без да ми е смешно. 

Експортът? Напълно нормален: в условия на подобен пазар бизнес казусът на много марки минава през него. Грешници? По-скоро реалисти с фиксирани разходи и кредити. Екосистемата е истински трудна за обитаване. 

Инициативите?


    Тази е самообяснителна: в условия на спадащ парк делът на старите дизели расте

Източник: МВР


    Съюзът на вносителите, или Асоциацията на автомобилните производители, не е единодушна: конструктивните идеи катастрофират в амортизирано мнозинство, а смислената концепция за диалог в предизборния период затихва някъде в устава.

Клъстерите? Мълчат.

Партиите? Те нямат понятие от тематиката. Както и държавната администрация, впрочем. Не вярвам, че някой следи информационния поток от автомобилната работна група GEAR 2030; за повече не може и да се мисли.

Както и друг път сме говорили, истинската трансформация на представляващия заплаха за националната ни сигурност български автомобилен парк минава през много голяма промяна.

Каква? Скоро ще говорим.

Дали сме в състояние? По нищо не личи – докладва бивш член на екипажа.
 

Преди да ги съдите: липсата на вътрешно търсене превръща експорта в неизбежен бизнес казус за мнозина. Данните от пазара за 2016-а съдържат приблизително 16% експорт

Източник: МВР

Няма коментари:

Публикуване на коментар