понеделник, 31 март 2014 г.

Наръчник за идеалния купон: Audi A3 седан

Кадифен дизел и гъбени каноли в малка инголщатска лимузина



Преди три години на автосалона в Женева Audi показаха A3 Concept. Силуетът му напомняше ужасно на първото поколение А4 от 90-те, а пускането на пазара отне малко повече, отколкото се очакваше. Но 2013-а дойде, а с нея практически непроменен се появи и първият опит на Инголщат в специфичния сегмент на малките лимузини.

Да уточним: Европа е духовната родина на хечбека – тук седаните не са на почит. Още по-малко малките. На дунавския бряг обаче са добавили багажника неслучайно: компактните лимузини все още са най-силният световен автомобилен сегмент, а в Китай и САЩ са абсолютно задължителни. 

Наръчник за идеалния купон 

Въвеждането на колата в Щатите предстои на символичния 3 април и бе предшествано от разпространяването на 64-страничен организационен наръчник на купонджията, инструктиращ северноамериканските дилъри на Audi по пътя на подготовката и провеждането на идеалния технокупон за целевата си публика (25 – 42 години) на който не само да видят и покарат новия седан А3, но и да се подрусат на Cut Copy и хапнат „близалки“ от скариди с тайландско чили, гъбени каноли и печено сирене с черен шоколад. „Черното е идеалният фонов цвят, предаващ вълнението от вечерните преживявания. Мебелите трябва да са черни или бели, избягвайте шарките. Осветлението – бяло, приглушено, с червени акценти“ – припяват на подопечните си шаманите от маркетинга, илюстрирайки лютата битка за сърцето и банковата сметка на гостите. „Дългосрочният принос на тези нови клиенти е неизмерим – те са бъдещият устойчив растеж на организацията ни“ – завършва дългото конско, чийто монолог очевидно цели да мотивира дилърите не по-малко от клиентите им. 

Основната цел на подобни събития (най-големите са в Ню Йорк и Лос Анджелис) е да се влезе със стил и самочувствие в прекия сблъсък с Mercedes-Benz CLA, но заплеснат по инструктажа неусетно забравих за продукта. А не трябва.

А3 седан е сдържано и стилно изглеждаща малка триобемна кола с дължина 4.46. Късите надвеси, скосеният багажник и линиите на купето внушават потентност и минимализъм. Лимузината е малко по-ниска и по-широка от хечбека, масите са разпределени в съотношение 60/40, а теглото с двулитровия дизел, който карах – малко над 1,4 тона. Сдържаност да, дискретност – определено не. На улицата возилото не остава незабелязано дори от непросветените в техното и кулинарния фюжън: очевидно не е нужно да си лайфстайл модератор на приятелския си кръг, за да оцениш убедителността на малкото „Ауди“, което с оптичния S-line пакет е практически невъзможно за подминаване. 

С неизбежното за по-ниските коли сгъване при влизане попадате в позната и уютна среда. Audi са признати интериорни виртуози и А3 не е изключение: класният минимализъм е навред, подпомаган от приятно чувство за детайл, дозирано осветление и прегледност. Дебелият само сантиметър централен дисплей е с качествена трииизмерна графика, а най-голямото му достойнство е, че влиза в таблото - оставате само с уредите пред вас и се отдавате на каране. Пространството отпред е достатъчно, но заради прибраните размери и профила на тавана отзад е тясно. Кожено-алкантарената прегръдка на седалките обаче има странната способност да внушава усещането, че въпреки това сте на правилното място. С прецизното си щракане същото правят и приличащите на сопла отвори на вентилационната система. 

По инерция с два съединителя 

Двулитровият дизел със 150 коня е преосмислен с оглед покриването на новия емисионен стандарт Euro 6 - усещате го само по бързото загряване през зимата. Това е един от най-кадифените дизели в този клас, които съм карал: заради ниското тегло ускорението (до 100 за 8.4 секунди) е авторитетно, още от 1500 оборота, а 6-степенната скоростна кутия с два съединителя (7-степенна с по-малкия дизел) е осезаема само с подритването при по-нетърпеливо тръгване. В останалите режими тя просто изчезва, което не означава, че не можете да я изнервите при превключване, но нравът й предопределяте вие.

Характерното с твърдостта си германско спортно окачване е станало някак по-комфортно, а колата остава все така закачливо, но уверено предразположена към стабилност при завиване; воланът е точен, добре балансиран и приятно сплескан отдолу. 

Благодарение на образцовата си трансмисия малкото Audi гълта километрите без следа от напрежение и лакомия - в режим Efficiency оборотите се снижават и тя ви пуска по инерция при всяка възможност. Стендовият разход от 4.5 л/100 км е невъзможен в действителност, но реалните 7.4 с моя стил на каране са постижение за отбелязване: свалянето под 7 изобщо няма да е чудо на пътната саможертва.

А3 е първата малка лимузина, предлагаща изцяло диодни фарове и нов интерфейс за управление на вторичните настройки, допринасящ много за разчистването на таблото. 

Аудиото в „Ауди“ нерядко е предразположено към странности: най-високият клас озвучаване включва склонен към бумтене в средния диапазон на ниските честоти супербас, особено доловимо от седящите отзад. Германците работят с Bang & Olufsen, но ако имате по-чувствителни спътници, ще трябва да го намалите драстично – така и не намерих компромисните настройки. 

А4 и десертният бекон 

А3 е моментният връх в сегмента на малките лимузини – по-сдържан от CLA и по-евтин от BMW 3 това е четириколесна хармония между дух и тяло.


Стилните пропорции и мярата в тази кола са безспорни, но пазарното й място в България е злощастно: от една страна компактните триобемни автомобили тук са екзотика – хечбекът, практичните ванове и събраните джипове се харчат много повече. От друга - VW Jetta и Skoda Rapid предлагат по-достъпната сходна техника в семейството. От трета, с цена от над 70 000 лв. за добре окомплектована дизелова тройка с багажник „Ауди“ навлизат дръзко в териториалните води на седаните от горния клас. С днешните ни потребителски дадености това обрича иначе страхотната техника на самота. Тя е избор за активния, просветен максималист без его – вид без живи представители по тези ширини.

Какво да се прави, с такива нагласи и покупателна сила екзотично подправените донати, десертният бекон и бийтовете на Empire of the Sun остават за почитателите на A4.

Сп. "Тема"

Няма коментари:

Публикуване на коментар